wtorek, 28 sierpnia 2018

MITOLOGICZNO-KOMIKSOWE ROZWAŻANIE WYJAŚNIAJĄCE JESIENI NASTANIE

W jaki sposób omawiać cechy komiksu? Najlepiej go stworzyć. Rewelacyjnym narzędziem jest aplikacja TOONDOO. ( Poniżej znajdziecie instrukcję). 
Moi uczniowie przenieśli treść "Mitu o Demeter i Korze" na komiksowe plansze.






INSTRUKCJA KOMIKSOWEJ ZABAWY


  1. 1.Wejdź na stronę http://www.toondoo.com i załóż konto.
  2. Kliknij w przycisk Sing Up for FREE!, dostępny w prawym górnym  rogu.
  3. Pojawią się dwa okna rejestracyjne. Wybierz prawy rysunek,  oferujący darmowe konto. Kliknij w przycisk Sing up for Toondoo.
  4. 2. Wpisz nazwę użytkownika, hasło i  adres e-mail, a następnie kliknij Register. 
  5. 3.Kliknij w przycisk CREATE w prawym górnym rogu. Wybierz układ planszy twojego przyszłego komiksu.
  6. 4. Dodaj pozostałe elementy: tło, postacie, rekwizyty, przeciągając je z menu do okna planszy.
  7. 5. Wstaw chmurki z tekstami lub gotowe teksty. Chmurki można modyfikować: zmniejszać, powiększać, skracać, wydłużać, zmieniać kierunek.
  8. 6.Zapisz swoją pracę.  Wybierz opcję SAVE AS, jeśli zapisujesz pracę po raz pierwszy lub SAVE, jeśli robisz to kolejny raz.
  9. 7. W kolejnym formularzu  wpisz parametry komiksu: tytuł, opis, tagi. Zaznacz, czy pozwalasz innym na modyfikację twojej pracy i jej pobieranie. Wybierz opcje komiksu: publiczny, prywatny lub dostępny za twoją zgodą wybranym osobom. Opublikuj swoją pracę przyciskiem PUBLISH.
  10. 8. Następne okno umożliwia: otrzymanie adresu internetowego komiksu (Goto Page), wydrukowanie gotowej pracy (Print Toon), kontynuowanie pracy nad komiksem lub jej zakończenie (OK!). 

  11. Słowniczek:
  12. TOOLS. Na dole ekranu mamy dostępne kolejne narzędzia. 
  13. LOCK – pozwala na zablokowanie tła, dzięki czemu możemy dowolnie manipulować innymi elementami. Tło pozostanie na miejscu. 
  14. SHRINK – umożliwia zmniejszenie. 
  15. ENLARGE – umożliwia powiększenie. 
  16. CLONE – umożliwia kopiowanie. 
  17. FLIP – umożliwia obrót w pionie. 
  18. ROTATE – umożliwia obrót o dowolny kąt . 
  19. TO FRONT – pozwala na zmianę kolejności wyświetlania wybranego obiektu, tutaj – przesunięcie do przodu. 
  20. TO BACK – przesunięcie obiektu do tyłu. 
  21. DELETE – usunięcie wybranego komponentu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz