niedziela, 14 kwietnia 2024

MISJA - RODZAJE I GATUNKI LITERACKIE

 


Chciałabym podzielić się z Wami pomysłem na dynamiczne powtórzenie wiadomości o rodzajach i gatunkach literackich za pomocą heksów edukacyjnych. 🌟

Czym są heksy edukacyjne?

Heksy edukacyjne to kartoniki w formie sześcianu.

Dlaczego warto użyć heksów?

✅ Heksy edukacyjne to wciągająca forma nauki, która aktywizuje uczniów i utrzymuje ich uwagę. ✅ Uczniowie uczestniczą aktywnie, rzucając kostką i przechodząc do różnych zadań na podstawie wyniku.

Jak to zrobić?


  1. Wydrukuj zestaw kartonowych heksów edukacyjnych.

  2. Podziel heksy na 6 przypadkowych zestawów.

  3. Podziel uczniów na grupy i daj każdej grupie kostkę. Uczniowie będą rzucać kostką, a następnie wybierać heks odpowiadający liczbie na kostce. Na przykład, jeśli wypadnie 4, uczniowie wybierają heks z numerem 4 i dopasowują zgodnie z rodzajem, gatunkiem literackim lub tytułem utworu, który znajduje się na heksie.

  4. Na zakończenie gry możesz przeprowadzić krótką dyskusję, podsumowującą najważniejsze informacje na temat rodzajów i gatunków literackich.

UWAGA! Możesz dowolnie modyfikować grę!

Dlaczego to działa?

🔍 Uczniowie uczestniczą aktywnie w procesie nauki, co pomaga im lepiej przyswoić materiał. 🧠 Heksy edukacyjne umożliwiają różnorodne podejścia do nauki, dostosowane do różnych stylów uczenia się. 👩‍🏫 Integracja gry z nauką sprawia, że ​​nawet trudne pojęcia stają się przyjemniejsze i łatwiejsze do zapamiętania.

Pamiętajcie, że zabawa jest kluczowym elementem skutecznej nauki! 🎉

Wypróbujcie ten pomysł z Waszymi uczniami i dajcie mi znać, jak się sprawdził! 😊

Powodzenia! 📚✨

POBIERZ


Będzie mi bardzo miło, jeśli wesprzesz moją działalność i zaprosisz mnie na wirtualną kawkę!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz