piątek, 19 lutego 2021

PRZYPADKI NA MARSIE

 

18 lutego 2021 roku miało miejsce historyczne wydarzenie łazik Perseverance  wylądował  na powierzchni Marsa.

 Prawie dwa lata temu NASA zaprosiła internautów do wspólnej zabawy, w której można wygenerować specjalny pamiątkowy bilet misji na Marsa. T

e okoliczności skłoniły mnie do stworzenia lekcji dopasowanej do możliwości czwartoklasistów. 

Na początku lekcji zapytałam, czy wiedzą, co słychać w kosmosie. Następnie obwieściłam, że właśnie NASA wysłała specjalny bilet dla całej klasy uprawniający do udziału w kolejnej misji na czerwoną planetę. Czwartoklasiści muszą jednak wykazać się umiejętnościami odmiany przez przypadki i określania rodzajów rzeczownika. Następnie porozmawialiśmy o komiksach Papcia Chmiela i o tym, co ma wspólnego Tytus, Romek i A'Tomek z misją NASA. 

Życzę miłej zabawy!


Postaw mi kawę na buycoffee.to

czwartek, 18 lutego 2021

TYDZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO Z PROF. POLAKIEM

 


21 lutego obchodzimy 
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego.
Z tej okazji TEAM prof. Polaka w składzie: Lidia Nykiel, Agnieszka Ptasiewicz, Anna Stasiak 
wraz z moją skromną osobą pragnie zaprosić wszystkich fanów polszczyzny na Tydzień Języka Ojczystego, bo jak głosi motto naszego genial(l)nego przedsięwzięcia: "Dzień to za mało..." 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

niedziela, 7 lutego 2021

Dzień Bezpiecznego Internetu


 Jeśli nie macie pomysłu na zdalne lub tradycyjne obchody Dnia Bezpiecznego Internetu, proponuję escape room CYFROWY ŚLAD. Miłej zabawy!


Postaw mi kawę na buycoffee.to

środa, 3 lutego 2021

Gotowi na koronację?





 Gotowi na koronację? Uczniowie klasy 4 stworzyli "rolkowe" figurki Piotra Wspaniałego, Zuzanny Łagodnej, Edmunda Sprawiedliwego, Łucji Mężnej. W ten sposób utrwalili imiona, przydomki i cechy rodzeństwa, a przy okazji dobrze się bawili. 

Dziękuję Magdzie i Justynie z Jutro polski za inspirację.



Postaw mi kawę na buycoffee.to

8a w Soplicowie



Pojawiło się ostatnio mnóstwo postów dotyczących sposobu omawiania "Pana Tadeusza". Czytać całość i rozliczać ze znajomości treści czy spokojnie czytać poszczególne księgi i dać uczniom możliwość zrozumienia treści? Już rok temu i teraz wybrałam drugi wariant. Moi uczniowie czytają epopeję narodową księgami, omawiamy, wyjaśniamy, powtarzamy, łączymy wydarzenia w logiczną całość. Wykorzystujemy rysunkowe karty pracy Moniki Iw i Sylwii Oszczyk, tworzymy samodzielne notatki i mapy myśli. Nie unikamy rozwiązań Tikowych. Dzisiaj chcę pochwalić się "newsowym planem wydarzeń" ( od I do V Księgi) . Nie jest on doskonały, ale przecież uczymy się na błędach;) (Plan, niestety, nie jest kompletny, gdyż niektórzy zawiedli.)






























Postaw mi kawę na buycoffee.to